sdfssdfdsf
  • Acil Durumlar İçin Arayınız(531) 974-4111

Acil Durumlar İçin Arayıp Randevu Alabilirsiniz.

• İletişim
Anastezi İle Diş Tedavisi
Anastezi Nedir

Diş hekimi fobisi olan hastalar için klasik tedavi yöntemleri yerine günümüzde sedasyon ve genel anestezi uygulamaları ile konforlu tedavi seçenekleri sunulmaktadır. Hem sedasyon hem de genel anestezi uygulamaları uzman anestezi hekimi tarafından yapılması gereken uygulamalardır. Bu nedenle ameliyathane şartlarının sağlanması gerekmektedir.

Anastezi Nedir?

Halk arasında “narkoz” olarak da bilinen anestezi, genel anlamda, ameliyat ya da herhangi bir cerrahi müdahale öncesinde, vücudun bütününde veya belirli bir kesimindeki duyunun (hissin) geçici olarak yok edilmesi işlemidir.. Anestezinin etkilediği alandaki sinir sistemi üzerindeki etkisi, kullanılan ilacın etki süresi ile sınırlıdır. Sinir sistemi ve hücreleri üzerinde kalıcı etkisi yoktur.

Genel Anestezi Kimlere Uygulanabilir?

Fiziksel ve zihinsel engelli olan çocuk ve erişkinlerde,
Diş hekimi fobisi olan çocuk ve erişkinlerde,
Genellikle 3 yaşından küçük çocuklarda,
Sistemik ve alerjik olarak lokal anestezi uygulaması yapılamayan çocuk ve erişkinlerde,
Özellikle bulantı ve öğürme refleksi olan kişilerde,
Konforlu ve hızlı bir tedavi isteyen tüm kişilerde uygulanabilmektedir.

Genel Anestezi Uygulaması Nasıl Yapılır?

Diş tedavisinin genel anestezi altında yapılmasına karar verilmeden önce anestezi uygulanacak kişinin genel anestezi uzmanı tarafından muayene edilerek anestezi almasında herhangi bir sakınca bulunup bulunmadığı kontrol edilir. Bu esnada hastaların bir kısmından kan tetkikleri de istenebilecektir. Kişinin genel anestezi almasında bir sakınca bulunmadığı durumlarda, işlemin yapılacağı gün hastaneye gelirken yetişkinlerde 8 saat, çocuklarda ise 6 saatlik bir açlık süreci istenmektedir.

Hastaya ağızdan ya da damar yoluyla ilk olarak sakinleştirici ajanlar verilir. Rahatlamasının ardından hasta ameliyathane ortamına alınarak genel anestezi ile ilgili işlemler uygulanır.

Avantajları

Hasta, ağrılara tepki vermez ve hiçbir şekilde ağrı hissetmez.
Genel anestezi uygulamasının başarı olabilmesi için hasta ile işbirliği kurulmasına gerek yoktur. Çünkü hastanın bilinci açık olmayacaktır.
Fiziksel ve mental rahatsızlıkları olan kişilerde ideal bir diş tedavisi uygulamasının yapılabilmesi için muhakkak bilinçsizlik meydana gelmesi gerekmektedir. Bu durum ise genel anestezi uygulaması ile sağlanabilmektedir.
Minimum doz ile maximum anestezik düzeye ulaşılabilir.
Genel anestezi ilaçları, hastaya damardan ya da solunum yoluyla verilmektedir. Bu iki seçenek, hızlı etki etme özellikleri nedeniyle 1 dakika içerisinde hastada bilinç kaybını sağlamaktadır.

Sedasyon

Sedasyon, genel anestezi uzmanı tarafından, bazı ilaçlarla hastanın bilinci açıkken oluşturulan derin uykudur. Bu bir genel anestezi degildir, sedasyon halinde hastanın bilinci açık olduğundan diş hekiminden aldığı komutları yerine getirebilmektedir. Örneğin, hekim hastaya ağzını açmasını söylediğinde, hasta bunu kolaylıkla yapar. Hastanın hekim tarafından istenilen tepkileri vermesinin gerekli olduğu durumlarda sedasyon yöntemi kullanılmaktadır.

Hasta, ilaçların etkisi ile ağızda yapılan diş işlemini, ağrıyı, hoşlanmadığı sesleri, vb. operasyon sonrasında hatırlamayacağından dolayı psikolojik travmaya da maruz kalmayacaktır. Böylelikle hasta tedavinin her aşamasına gönül rahatlığıyla gelebilmektedir.

Sedasyon

Avantajları

Hasta açısından rahat ve güvenli bir ortam oluşturulması yanında, korku hissini tamamen giderir, anksiyeteyi ortadan kaldırır.
Ağrı eşiğini yükselterek ağrıyı hissetmemeyi sağlar.
Diş hekimi stresinin ortadan kaldırılması ve istenmeyen reflekslerin önlenmesi ile hekim açısından da son derece rahat bir çalışma ortamı sağlanır.
Özellikle korkuya eğilimli çocukların hafızalarında derin izler bırakacak psikolojik travmaların oluşmasını engeller.
Kalp rahatsızlığı bulunan ve bazı yüksek tansiyonlu hastalarda lokal anestezi ortamının daha rahat tolere edilmesini sağlar.