sdfssdfdsf
  • Acil Durumlar İçin Arayınız(531) 974-4111

Acil Durumlar İçin Arayıp Randevu Alabilirsiniz.

• İletişim
Ortodonti Nedir
Bursa Ortodonti Uzmanı

Ortodonti, uyumsuz ve çapraşık dişler ile çene bölgesinde dişlerin yanlış hizalanmasından doğan problemlerin teşhisini koyan diş hekimliği branşıdır. Ortodontik tedavi ise bu sistemde oluşan bozuklukları tedavi etme yöntemidir.

Ortodontik Tedavi Çeşitleri Nelerdir?

Ortodontik tedaviler dişlere ya da çenelere çok hafif kuvvetler uygulanarak gerçekleştirilir. Dişleri hareket ettirmek, kasları ya da çenelerin büyümesini etkilemek için uygulanabilecek ortodontik tedavi sabit ya da hareketli olabilmektedir. Sorunun şiddetine göre tedavi şekline diş hekimi ya da ortodontist tarafından karar verilir.

Sabit Ortodontik Tedavi

Braketler (Diş Teli): En  yaygın olarak uygulanan teknik olan braket uygulaması teller, braketler ve lastikler kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Braketler dişlerin üzerine yapıştırılır, teller ise braketlerden geçirilir ve dişlere kuvvet uygular. Bu sayede dişler aşamalı hareket ettirilerek düzgün konumlandırılmaları sağlanır. Tedavi birkaç ay ya da birkaç sene devam edebilmektedir. Her ay ayarlamalar yapılır ve dişlerdeki düzelmenin arzu edilen şekilde olması sağlanır. Günümüzde uygulanan braketler, daha hafif ve daha az metal barındırmaktadır. Çocukları motive için çeşitli renklerde ve yetişkinler için şeffaf olarak üretilen braket çeşitleri mevcuttur.

Hareketli Apareyler ile Ortodontik Tedavi

Hareketli apareyler, sabit apareylerden farklı olarak istenildiği zaman takılıp çıkarılabilen ve özellikle erken dönem tedavilerde kullanılan ağız içi apareyler arasındadır.  Ağız içi hareketli apareyler şu durumlarda kullanılmaktadır;

• Genel ortodontik problemlerde,
  • Çapraşık ya da yanlış yerde konumlanmış dişlerin düzeltilmesinde,
  • Yüz ve çene yapısının dengesiz olduğu durumlarda,
  • İleri ya da geride konumlanmış çene durumlarında,
  • Alt ve üst diş kavislerindeki anormalliklerin düzeltilmesinde,
  • Diş kayıplarını telafi etme durumlarında,
  • Fırlak dişleri düzeltmede ve ortaya çıkabilecek travmaların engellenmesinde,
  • Çiğneme ve konuşma fonksiyonlarının düzeltilmesinde,
  • Çene eklemi problemlerini çözmede,
  • Ağız kapanışında sıkıntı olan vakalarda,
  • Çapraşıklık nedeniyle diş eti hastalıklarının ve çürüklerin tedavisinde,
  • Diş aralarındaki boşlukların kapatılması durumlarında,
  • Erken çekilen süt dişlerinden kaynaklı diş boşluklarını ve görüntü bozukluklarını gidermede ağız içi hareketli apareylerden yararlanılmaktadır.

Invisalign (Telsiz Plak) (Şeffaf Plak)

Dijital ortodontik tedavi teknolojisi olan Invisalign, dişlere uygun yapılmış şeffaf plaklar (aligner) ile dişlerin düzeltilmesi için uygulanan bir telsiz ortodontik tedavi yöntemidir. Telsiz ortodontik tedavi olanağını sunan invisalign’ın en önemli tercih edilme nedeni, dişlerin çapraşıklığını düzeltirken ortodontik tedavi görüldüğünün belli olmamasıdır. Bu sayede tel görüntüsünün neden olduğu estetik kaygılar invisalign ile bertaraf edilmektedir.

Invisalign yani şeffaf plak yönteminde; hasta ağzından alınan ölçüler Cad-Cam sistemi denilen 3 boyutlu tarama yöntemi ile bilgisayar ortamına aktarılır. Sanal ortama aktarılmış olan dişler bilgisayar simülasyonu ile hareket ettirilir.

Ortognatik Cerrahi

Ortognatik Cerrahi, alt çene ve üst çenenin birbirine normal pozisyonda konumlanmadığı veya dişlerin ağız kapalı pozisyondayken birbirleri üzerine oturmadığı durumlarda, çene ve diş pozisyonlarının olması gerektiği pozisyona getirilmesi için yapılan cerrahi işleme denir. Ortognatik cerrahi, ortodontik tedavinin tek başına çene ve ısırma bozukluklarını düzeltemediği durumlarda ayrıca daha iyi sonuç elde etmek için gerekebilmektedir.

Ortodonti Tedavi Süresi

Ortognatik Ameliyat Nasıl Gerçekleştirilir?

• Ameliyat öncesi ağır diyet rejimleri önerilmez.
  • Ameliyat öncesinde hastanın tahlilleri ve  anestezi konsültasyonu yapılarak ameliyat öncesi olası riskler gözden geçirilir.
  • Ortodontistler tarafından hasta hazırlandıktan sonra ortak değerlendirme ile çenelerin kaç mm hareket ettirileceği, ameliyatta tek üst çene, tek alt çene veya her 2 çeneye birden müdahale gerekip gerekmediği belirlenir.
  • Grafiler ve tomografiler çekilerek ameliyat planlanır.
  • Ameliyat öncesi hasta 6 saat aç bırakılır. Bu ameliyat genel anestezi altında yapılmaktadır.

Operasyonda alt çene kemiğine (mandibula)  veya üst çene kemiğine (maksilla) ulaşmak için ağız içinden veya cilt üzerinden kesiler yapılır, kemikler uygun yerden kesilir (osteotomi), kemikleri tespit etmek için titanyum plaklar veya eriyebilen plaklar kullanılır.
Kemik tespiti yapıldıktan sonra ağız içi ve deri kesilerine dikişler atılır.
Bölgede toplanacak fazla sıvıyı emmesi için drenler yerleştirilir.
Ameliyat sırasında idrar sondası takılır ve birkaç gün sonra çekilir.

Ameliyattan birkaç gün sonra iyileşme döneminde çeneler bağlanır. Bu dönem yaklaşık 1 hafta-10 gün sürebilmektedir. Bu sürede sıvı gıdalarla beslenilir. Daha sonra lastiklerin nasıl takılıp çıkartılacağı hastaya öğretilir. Birkaç hafta daha yemekler haricinde lastikler kullanılır. Bu dönemde yüzde şişlikler oluşabilmekte ancak hızla iyileşmektedir. Ameliyatı takip eden ilk haftalarda sert gıdaların yenmesi tavsiye edilmez. Ortodontik tedavi, ameliyat sonrası genellikle 6-8 ay kadar daha sürer ve tamamlanır.

Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Ortodonti tedavisi günümüzde oldukça emek isteyen bir tedavi sürecidir. Ortodonti tedavi süresi yaklaşık olarak 7,5 ay ile 32 ay arasında sürer. Tedavi süresince son derece diş hekimleri planlı hareket eder. Kişinin ağız yapısına en uygun diş yapısı kişiye yapılmaktadır. Tedavi sürecinde diş hekiminin de deneyimi önemlidir. Dolayısıyla kesinlikle uzman bir hekime tedavi yaptırmanız önerilir.

Ortodonti tedavisinin süresi diğer diş sorunlarına göre de etkilenmektedir. İlk önce diğer diş sorunları halledilerek sonra tel tedavisine geçilmektedir. Ortodonti diş tedavisi ilk yapıldığı zamanlarda kişinin ağzında rahatsızlık ve ağrı etkisi yaratabilir. Dolayısıyla hekimler 3 ile 4 gün boyunca ağrı kesici kullanımını önermektedir.

Bir haftalık süre dolduğunda kişinin ağrıları azalarak, düzenli kontrolleri başlayacaktır. Her zaman diş tedavileri gündeme geldiği zaman dikkatli bir araştırmanın içerisinde yer almak önerilmektedir. Bu sayede üst düzeyde bir diş tedavisinin yapılması da mümkün hale gelmektedir.

Ortodonti Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Ortodonti son derece hassas bir tedavi şeklidir. Dolayısıyla hekimler tedavi sırasından son derece özenli hareket etmektedirler. Ortodonti tedavi süresi kısaltılmasına yönelik belli başlı püf noktalar bulunmaktadır. Bu belli önemli hususlar şu şekildedir:

• Tedavi sırasında kişiler hiçbir şekilde çikolata, lokum, sakız, yapışkan yiyecekler tüketmemeleri gerekir.
  • Sert içerikli meyvelerin özellikle erik, şeftali, armut, kayısı gibi meyvelerin parçalara ayrılarak yenmesi gerekilmektedir.
  • Asitli içeceklerden olan kola, meyveli maden suyu, enerji içeceği gibi içeceklerin tüketilmemesi gerekilmektedir. Bu içecekler diş tellerinize zarar verir.
  • Kuruyemiş tüketimine belli bir zaman ara verilmesi gerekilmektedir. Leblebi, fındık, fıstık, ceviz gibi sert kuruyemişler tüketilmemesi gerekir
  • Diş tellerinize gelecek hasarlara karşı ağzınızı korumanız gerekir.
  • Dişlerin özenli olarak sabah akşam olmak üzere fırçalanması da tedavi sırasında dikkat edilmesi gereken hususlardan birisidir.

Bursa Ortodonti

Yunanca bir kelimeden türeyen ortodonti kelimesi düzgün dişler anlamına gelmektedir. Bursa ortodonti alanında ki çalışmaları ile kliniğimiz en yeni ve sürdürülebilir tedavi yöntemleri ile hizmet vermekte ve kullanılan tüm malzemelerde kendini yenilemektedir.  Eğer alt yada üst çenenizde anatomik bozukluklar yada dişlerinizin genel görünümünde rahatsızlık duyduğunuz bir konu varsa Bursa Ortodonti uzmanlarımızdan randevu talep ederek ön muayenenizi yaptırabilirsiniz.

Ortodonti Ücretleri ve Bursa Ortodontist Fiyatları

Bursa Ortodonti ücretleri

Ortodonti özel bir sağlık hizmeti olduğu için fiyatları da yüksektir. Ortodonti tedavisinde kullanılacak olan aletlere göre fiyatlar etkilenmektedir. Ortodonti tedavisinde günümüzde sabit bir fiyat aralığı bulunmamaktadır. Ortodonti özel hastanelerde, özel tıp merkezlerinde uzman diş hekimleri tarafından yapılan hizmet türüdür. Fiyatlar her hastanede farklılık göstermektedir.

Hastaneler fiyatları belirlerken birbirinden tamamen bağımsız hareket etmektedirler. Fiyatların belirlenmesinde önemli etmenlerden birisi de tedavi sürecinin uzunluğudur. Kişinin dişlerin farklı hastalıklar, farklı sorunlar mevcut olması durumunda tedavi süreci uzamaktadır. Diş yapısının bozukluk boyutu fiyatları doğrudan etkileyen faktörlerden birisi olarak karşımıza çıkar.

Bursa Ortodontist Tavsiye

Ortodonti tedavisine başlamadan önce doğru ortodonti uzmanını bulmak konusunda tereddütleriniz varsa kliniğimiz sayfasında bulunan tedavi görsellerimizi inceleyebilir Google harita kayıtlarında hastalarımızın kliniğimiz adına yaptıkları yorumları okuyabilirsiniz.

Ortodonti Tedavisi Nasıl Uygulanmaktadır?

Ortodonti tedavisine başlayan hekimler ilk önce kişinin ağzındaki çürükleri temizlemektedirler. Aynı zamanda diş taşları da temizlenerek kişinin diş yapısı düzeltilir. Hekim ilk önce gerek gördüğü taktirde kişilerin dişlerine lastik uygulayabilmektedir. Daha sonrasında ise kişinin ağız yapısına uygun diş teli uygulanır. Tedavinin ilk zamanlarında kişiler oldukça rahatsızlık hissetmektedir. Ancak yaklaşık 1 hafta ve 2 haftalık bir zaman aralığında diş telleri kişilerin ağzına tamamen oturmaktadır.

Diş telleri kişilerin ağzına profesyonel tıp malzemeleriyle takılmaktadır.  Tedavi sırasında hekimler gerekli gördükleri takdirde kişinin acısını dindirmek için ağrı kesici hapları kişilere verebilirler. Ortodonti tedavi süresi boyutu biraz da hekimin becerisine, deneyimine bağlı olarak gerçekleşen bir hizmet türüdür.