Dişlerini temiz tut gülümsemelerin parlak olsun.

bruksizm sebepleri nelerdir
bruksizm belirtileri

Bruksizm ya da halk arasında yaygın olan kullanımıyla “diş gıcırdatma” veya “diş sıkma” rahatsızlığı, çene eklemlerinden kaynaklanan bir problemdir. Çiğneme kaslarını tutan ve uzun süre devam ettiğinde diş eti çekilmesine de sebep olan bu rahatsızlık, halk arasında yaygın olmasına rağmen, gece uyku esnasında meydana gelen bir durum olması sebebiyle uzun yıllar hastanın kendisi tarafından fark edilmeyebilir. Bruksizm dikey yönde “diş sıkma” ve yatay yönde “gıcırdatma” şeklinde gerçekleşebilmektedir. Diş gıcırdatma tedavisi günümüzde oldukça basit işlemler ile tedavi edilebilmektedir.

Bruksi̇zmi̇n Sebepleri̇

Bruksizme genellikle psikolojik faktörler neden olmaktadır. Bu noktada kişinin karakter yapısı da oldukça önem taşır. Bruksizme yol açan başlıca sebepler şunlardır:
  • Anksiyete, stres veya gerginlik
  • Bastırılmış kızgınlık ve hayal kırıklığı.
  • Agresif,aceleci,titiz, rekabetçi veya hiperaktif kişilik tipi.

Bruksizmin Belirtileri

Hastaların en sık şikayetçi oldukları bruksizm belirtileri şunlardır:
  • Kalitesiz uyku, sabahları çenede yorgunluk ve yorgun uyanma,
  • Aşınmış, çatlamış ya da aşırı hassasiyet yaratan dişler. Benzer bir şekilde diş eti çekilmesi de sık görülen belirtilerdendir.
  • Bazı durumlarda ağızda oluşan yaralar,
  • Çene, baş ve kulak ağrıları,
  • Temporal eklem olarak adlandırılan çene eklemi ağrıları,
  • Çok sık olmamakla birlikte boyunda, sırtta ve omuzda meydana gelen ağrılar.

Bruksizm Tedavisi

Gece Plakları

Bruksizmi tedavi etmenin yöntemlerinden birisi, kişiye özel hazırlanan ve hastanın gece yatarken kullandığı şeffaf plaklardır. Bu plaklar kasları, dişleri ve çene eklemini korur ve tedavi ederler. Dişlerin yapısının, dişlerin yanakta oluşturduğu izlerin, dişlerin ilişkilerinin, yüz kaslarının ve çiğneme kaslarının detaylı muayenesi sonucunda diş hekimi tarafından hastanın sorununa yönelik farklı kalınlıkta ve yapıda plaklar hazırlanabilmektedir.

Oklüzal Splintler

Oklüzal splint, bir arktaki dişlerin oklüzal (çiğneyici) ve insizal (kesici) yüzeylerini kaplarken karşıt arktaki dişlerle teması sağlayan, takılıp, çıkarılabilen akrilik apereylerdir. Oklüzal Splinti diğer yöntemlerden ayıran en önemli özellik, çeneler arasında en iyi diş temaslarını sağlaması ve aynı zamanda çeneyi sağa, sola ve ileri hareket ettirirken çeneye rehberlik edip çene kaslarının normal fonksiyonlarını görmelerini sağlamasıdır. Splint genellikle üst dişlere uygulanır. Çenenizi tam kapattığınızda alt dişlerin tepeleri önden arkaya eşit bir şekilde temas eder, bunun yanı sıra çeneyi öne ve yanlara doğru hareket ettirirken arka dişlerin temasını keser, sadece ön dişlerin teması sağlanır. Splint kişiye özel yapılır ve yukarıda saydığımız özellikleri yerine getirecek şekilde klinikte seanslar içerisinde ayarlama yapılması gerekmektedir. Tek seferde ayarlanıp hiç kontrol ya da ayarlama yapılmaması uygun değildir.

Botox Tedavisi

Botox (botulinum toksin) tedavisi ile gereğinden fazla ilaç kullanımından kaçınılmış olup, diğer tedavi yöntemlerinden çok daha yüksek başarı oranına ulaşılabilmektedir. Botox uygulaması ile kaslara zarar vermeden ve çiğneme ile ilgili sorun yaşamadan kaslardaki stres ve aşırı çiğneme kuvveti ortadan kaldırılarak kaslarda rahatlama sağlanmaktadır. Yanak alt kısmında bulunan çiğneme kasına (masseter kası) belirli noktalardan yapılan botoks enjeksiyonu, kastaki stresi ve aşırı çiğneme kuvvetini ortadan kaldırarak kasta rahatlama sağlamakta ve geceleri diş gıcırdatma sorununu ortadan kaldırmaktadır. Uygulama 15-20 dakika gibi kısa bir sürede yapılabilmektedir.  Botox’un süresi ortalama 4 ila 6 ay devam ettiğinden dolayı şikayeti devam eden hastalara tekrarlama dozları 6 ay sonra yapılabilmektedir.

diş gıcırdatma neden olur

Lazer ile Diş Sıkma Tedavisi

Lazer uygulaması, diş sıkma problemi olan hastalara ağrısız, anestezisiz ve kanamasız bir tedavi imkânı sağlayabilmektedir. Bu tedavi yönteminde yara iyileşmesi daha hızlı olmaktadır. Bu nedenlerle Bruksizm tedavisi, kaslara uygulanan düşük seviyeli lazer uygulaması ile de yapılabilmektedir.

Bruksizm Tanısı Nasıl Konulmaktadır?

Halk arasındaki deyimiyle Bruksizm diş sıkma rahatsızlığı olarak bilinmektedir. Bruksizm tedavi edilmediğin de kişiler de ciddi sorunlara yol açabilmektedir. Dolayısıyla tedavisi mutlaka edilmesi gerekilmektedir. Bruksizm günümüz de kolayca teşhis edilen bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Bruksizm tanısı diş hekimleri tarafından teşhisi konulmaktadır.  Bruksizm problemi çene kaslarıyla doğrudan ilişki içerisindedir.

Dolayısıyla diş hekimleri Bruksizm tanısı koyarken kişilerin çenelerini kontrol etmektedir. Kişilerin çenelerde şekil bozukluğunun bulunması Bruksizm teşhisini kolaylaştırmaktadır. Ayrıca kişinin ağzın da bulunan kırık dişlerde Bruksizm problemiyle alakalı olarak gerçekleşmektedir. Aynı zaman da eksik dişler de Bruksizm tanısı kapsamına girmektedir. Bruksizm günümüz de kolay teşhis edilen, tedavisi bulunan bir rahatsızlıktır.

Bruksizm Nasıl Düzelmektedir?

Bruksizm genellikle kişiler de çocukluk yaşların da görülmeye başlanan bir takıntı durumudur. Çocuklar birçok etmene bağlı olarak farkında olmadan dişlerinizi sıkabilir. Ayrıca bazı bireyler uyku durumundayken de dişlerinizi sıkmaktadır. Sıkılan dişler zaman içerisin de kırılmalar meydana gelecektir.  Bruksizm psikolojik faktörlere bağlı olarak ta ortaya çıkan bir hastalık olma özelliğini taşımaktadır.

Dolayısıyla Bruksizm tedavisin de hastalığın altın da yatan sebebin bulunması gerekir. Bruksizm tanısı konduktan sonra kişiler psikolojik terapi merkezlerine yönlendirilmektedir. Uygun terapi seanslarıyla ve ilaçlarla Bruksizm problemi ortadan kalmaktadır. Ayrıca nadirde olsa Bruksizm kendiliğinden de geçebilmektedir. Bruksizm tedavisi için erken teşhis oldukça önemli bir etmendir. Tedaviye erken başlanması durumun da diş problemlerinin oluşumu azalacaktır.

Bruksizm Tedavisi Nerede Yapılır?

Bruksizm günümüz de birçok kişi de görülen rahatsızlıkların başın da gelmektedir. Bruksizm tedavisi bakımından günümüz tıp bilimi oldukça gelişmiş düzeydedir. Bruksizm sorunu kolayca tedavi edilebilmektedir. Bruksizm tedavisini gerçekleştirilmesin de diş hekimleri sorumlu olmaktadır. Diş hekimleri profesyonel araç gereçlerle Bruksizm tedavisini gerçekleştirmektedir.

Tedavi günümüz de birçok tıp merkezin de yapılmaktadır. Ayrıca diş merkezlerin de kolaylıkla tedavi yapılmaktadır. Bruksizm rahatsızlığının psikolojik etmenleri bulunduğu için psikolojik terapi merkezleri de tedavi de aktif rol oynamaktadır. Ayrıca Bruksizm tedavisin de de psikiyatrik tedavi de oldukça önemli bir yere sahiptir. Psikiyatrik ilaçlar tedavide önemli bir rol oynamaktadır.

Bruksizm Tedavisi Fiyatları

Bruksizm tedavisi günümüz de cüzi fiyatlarda tedavisi yapılan bir rahatsızlıktır. Bruksizm tedavisi fiyatları konusun da sabit bir fiyat listesi bulunmamaktadır. Fiyatlar tamamen kişiden kişiye farklılık göstermektedir.  Ayrıca tedavinin süresi de fiyatlar üzerinden doğrudan etkili olmaktadır. Bruksizm tedavisi fiyatları tedavinin yapılacağı tıp merkezinden merkezine farklılık göstermektedir.

Tıp merkezleri kişi merkezli çalışan kurumlardır. Dolayısıyla fiyatları belirlerken kişilerin maddi durumlarını da göz ardı etmeden fiyatları oluşturur. Bruksizm fiyatları uluslararası fiyat listesine göre belirlenerek, oluşmaktadır. Bütün tıp merkezlerinin tedavi yöntemleri birbirinden farklı olduğu için fiyatlar da her tıp merkezin de farklılık göstermektedir.

Bruksizm fiyatların da en etkili olan faktör tedaviyi görecek olan hastadır. Hastanın Bruksizm öyküsü fiyatları belirleyen en önemli etmenleri başın da gelmektedir. Bruksizm tedavisi günümüz de devlet hastanesi, özel hastaneler, tıp merkezlerin de kolaylıkla yapılabilmektedir.

Randevu İçin (0224) 999 43 11

Soru ve Randevu Talepleriniz İçin İletişim Formunu Kullanabilirsiniz

Mesajınızı Aldığımız Zaman Size Dönüş Sağlayacağız.