Dişlerini temiz tut gülümsemelerin parlak olsun.

endodonti nedir
endodonti tedavisi nedir

Dişin yapısı düşünüldüğünde en dışta dişi kaplayan diş minesi, onun altında dentin tabakası ve dentinin de altında yumuşak bir bağ dokusu olan ve dişin canlı kısmını oluşturan pulpa dokusu bulunmaktadır. Bu doku halk arasında “diş siniri” olarak da bilinmektedir. Endodonti, bu sinir dokusuna kadar ilerlemiş olan diş hastalıkları ile ilgilenen ve tedavisini yapan diş hekimliği dalıdır. Bu sinir dokusuna kadar ilerlemiş iltihaplanmaları tedavi etmek için uygulanan yönteme ise kanal tedavisi adı verilmektedir.

Kanal Tedavisi Hangi Dişlere Yapılır?

Bir darbe sonucu kırılmış veya derin bir çürüğe bağlı olarak zarar görmüş dişlerde bakterilerin pulpa tabakasına kadar ulaşması ve bu tabakayı iltihaplaması mümkündür.  Böyle bir durumda sert bir çiğneme, baskı veya sıcak – soğuk gıdalar tüketilmesi aşırı hassasiyet ve ağrıya sebep olabilmektedir. Sinirlerde (pulpa) gerçekleşen bu iltihap tedavi edilmezse, iltihabın kök uçlarında ve çene kemiğinde birikmesi sonucunda diş apsesi adı verilen “irin dolu keseler” oluşacaktır. İltihaplı pulpa çıkarılmadığında, ağrı ve şişlik görülür. Eğer kanal tedavisi uygulanmazsa diş çekime kadar gidebilir.

Kanal Tedavisi Sırasında Ağrı Olur Mu?

Kanal tedavisi öncesi tedavi yapılacak bölge anestezi ile uyuşturulacağı için herhangi bir ağrı söz konusu olmayacaktır. Tedavi sonrasında dişte geçici olarak hafif ağrı ve hassasiyet şikayetleri görülebilir. Bu sebeple, tedavi gören dişin bulunduğu tarafın birkaç gün boyunca kullanılmaması tavsiye edilir. Kısa bir zaman sonra hassasiyetin ortadan kalktığı görülecektir.

Ağrıyan Her Dişe Kanal Tedavisi Gerekli Midir?

Endodontik tedaviyi (kanal tedavisi) gerektiren başlıca sebep, derin ve geniş alana yayılmış çürüklerin diş sinirlerine (pulpaya) ulaşmasıdır. Bunun yanında düşme, yaralanma ya da dişlere alınan herhangi bir darbe sonucunda oluşan kırıklarda da pulpa zarar görebilmektedir. Bu nedenle diş ağrısı yaşanması durumlarında ağrının kaynağının tespit edilebilmesi ve buna uygun tedavi seçeneğinin belirlenebilmesi için diş hekimine başvurmanız faydalı olacaktır.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürmektedir?

Gelişen teknoloji sayesinde kanal tedavisinin tek seansta bitirilmesi mümkündür. Bununla birlikte dişin durumuna göre tedavinin 1-3 seans sürdüğü durumlar da görülebilmektedir.

kanal tedavisi fiyatı

Kuafaj Nedir ve Kanal Tedavisinden Farkı Nedir?

Diş çürüğü çok ileri seviyelerde değilse kanal tedavisi yerine çürüğün ilerlemesinin durdurulması, ağrı mevcut ise dindirilmesi ve dişin canlılığını koruması için “kuafaj” denilen bir tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Kanal tedavisinin aksine bu tedavi yönteminde dişin canlılığını koruması için pulpa dokusu korunarak dişe dolgu işlemi uygulanmaktadır. Ancak çürümenin ileri seviyelerde olması veya darbe sonucu görülen hasar durumlarında sinir tabakası (pulpa) zarar görmüşse kuafaj uygulaması yerine kanal tedavisi uygulaması gerekecektir.

Randevu İçin (0224) 999 43 11

Soru ve Randevu Talepleriniz İçin İletişim Formunu Kullanabilirsiniz

Mesajınızı Aldığımız Zaman Size Dönüş Sağlayacağız.