Diş sıkma ve gıcırdatma tedavileri gündeme geldiği zaman birbirinden farklı seçeneklerin varlığından söz edebiliriz. Diş sıkma ve gıcırdatma sorununun varlığı bruksizm denilen bir durumunuz varlığı anlamına gelmektedir. Bu tarz sorunların sık görülen semptomları diş aşınması ilk sıralarda yer almaktadır. Diş gıcırdatma, üst ve alt dişlerin gıcırdatma hareketinde kuvvetli bir şekilde bir araya gelmesine neden olan bir davranıştır. Bu, uyurken veya uyanıkken ortaya çıkabilir.

Bruksizm tehlikeli sayılmasalar da dişlerde, çene eklemlerinde ve kaslarda sorunlara neden olabilir. Hatta bu sorunun varlığı baş ağrısı ve kulak ağrısına da neden olabilmektedir. Çene kaslarında gerginlik durumu diş sıkma ve gıcırdatmanın yaygın belirtileri arasında yer almaktadır. Çiğneme veya ısırma sırasında ağrıya veya ağrıya neden olan eklem bozuklukları da bu tarz sorunları tetiklemektedir.

Diş Sıkma Tedavisi

Diş Sıkma ve Gıcırdatma Tedavileri

Bütün bu bilgiler ışığında uyanıkken veya uykudayken meydana gelen dişlerinizi gıcırdatmak zamanla ciddi hasarlara neden olabilir. Bundan dolayıdır ki bu tarz bir sorun yaşıyorsanız mutlaka tedavisini de yaptırmanız gerek ektedir. Günümüz itibariye diş sıkma ve gıcırdatma söz konusu olduğu zaman aşağıdaki nedenler karşımıza çıkmaktadır;

• Gerginlik veya kaygı durumu
  • Depresyon ve diğer ruh sağlığı bozuklukları
  • Huzursuz bağırsak sendromu veya gastroözofageal reflü hastalığı gibi rahatsızlıklar
  • Uyku apnesi, uyku sırasında solunum duraklamalarına neden olan bir uyku bozukluğu

Görüldüğü üzere diş sıkma ve gıcırdatma sorunu gündeme geldiği zaman karşımıza farkı özellikler çıkmaktadır. Bazı insanlar genellikle geceleri dişlerini sıkar ve gıcırdatır. Bu durum diş çürüğü ve çene ağrısı gibi sorunlara yol açabilir. Bundan dolayıdır ki bu tarz bir sorunun hızlı bir şekilde tedavi edilmesi şarttır.

Diş Sıkma ve Gıcırdatma Belirtileri Nelerdir?

Diş gıcırdatma dişlerinizde çok fazla aşınmaya neden olmaktadır. Bu da dişlerin yuvalarında gevşemesine ve hatta tamamen kırılmasına neden olabilir. Diş gıcırdatma ayrıca dişlerinizdeki mineyi aşındırarak onları çürümeye karşı daha savunmasız hale getirmektedir. Çene ağrısı en belirgin belirtiler arasında yer almaktadır. Köklere uygulanan baskı nedeniyle soğuk veya tatlılara karşı diş hassasiyeti de yaygı bir şekilde karşılaştığımız belirtiler arasında yer almaktadır.

Diş sıkma ve gıcırdatma veya bruksizm, dişlerinize, ağzınıza ve çenenize ciddi zararlar verebilen, uykuyla ilgili yaygın bir hareket bozukluğudur. Ayrıca altta yatan tıbbi durumların bir işareti olabilir. Diş sıkma ve gıcırdatma, uyku sırasında çeneleri tekrar tekrar gıcırdatma veya sıkma ile karakterizedir. Bu, baş ağrısı veya çene ağrısı ile uyanmaya başlayana kadar genellikle kişinin farkında olmadan gecede yüzlerce kez meydana gelebilir.

Diş Sıkma Aparatı

Uyurken diş sıkılması veya gıcırdatmakta sorun yaşadığınızda diş aşınmasını veya çene dejenerasyonunu önlemek için tasarlanmış plaklara gece plağı denir. Özel ağız plakası ile ayırt edilen diş öğütücüler, geceleri dişlerin baygınlığını önemli ölçüde engeller. Bu nedenle bu tür sorunlarla karşılaşan kişiler için önemli bir araç olarak öne çıkmaktadır.

Diş Sıkma Aparatı Nedir

Diş Sıkma Aparatı

Diş Sıkma Nasıl Geçer?

Özellikle küçük çocuklarda, bruksizm (diş sıkma) herhangi bir tedavi gerektirmeden kendi kendine iyileşir ve yetişkinler genellikle tedavi gerektirecek kadar dişlerini gıcırdatmaz veya sıkmaz. Bununla birlikte, bazı daha nadir ve daha şiddetli vakalarda, diş sıkması önlenmesi için diş sıkma altında yatan nedenin tedavi edilmesi gerekebilir. Şiddetli bruksizm (diş sıkma) vakalarının tedavisi, dişlere daha fazla zarar gelmesini önlemek ve çenedeki ağrı veya rahatsızlığı gidermek için bir dizi diş yöntemini, terapiyi ve ilaçları içerir. Kişi, kendisi veya bruksizm (diş sıkma) olan çocuğu için en iyi seçeneğin hangisi olduğunu öğrenmek için diş hekimi veya doktoruyla konuşmalıdır.

Çeşitli yaklaşımlar, bir bireyde bruksizmi (anjina) azaltmaya yardımcı olabilir.  Bruksizmi (diş sıkma) daha ciddi uyku problemleriyle ilişkili görünen kişiler için, doktor bir uyku hapı uzmanı önerebilir. Bir uyku tıbbı uzmanı, kişinin diş gıcırdatmasını değerlendirmek ve kişinin uyku apnesi veya diğer uyku bozuklukları olup olmadığını belirlemek için uyku çalışması gibi bir test isteyebilir.

Gece Diş Sıkma Nasıl Önlenir?

Diş sıkma probleminin birkaç nedeni olabilir, ancak bir dizi yöntemle diş sıkma sorunu önleyebilirsiniz. Bu yöntemlerin hepsi işe yarasa da tedavi her kişi için farklıdır. Alışkanlıkları değiştirmeden önce mutlaka diş hekiminize danışın ve bruksizm tedavisi ile ilgili tavsiyelerine uyun.

Diş sıkma ve gıcırdatma sırasındaki rahatsızlığın ana nedenlerinden biri strestir. Dişlerinizdeki stresi ve baskıyı azaltmak için bu püf noktalarını deneyin. Olumsuz düşünceleri bırakın ve aktif olarak pratik yapın.  Hayatınızdaki endişeleri azaltmak için duygularınızı ve düşüncelerinizi bir deftere not etmek için yatmadan önce beş dakika ayırın. Bu uygulama, gece diş gıcırdatmasına neden olabilecek olumsuz düşüncelerden kurtulmanıza yardımcı olabilir.

Yatmadan önce çenedeki sıkılığın farkına varmak. Direncin kaynağını belirlemekte sorun yaşıyorsanız, aktif olarak gevşeyin ve çenenizdeki ve yüzünüzdeki tüm kasları birer birer serbest bırakın. Gece uyanırsanız, tekrar uyumadan önce bu gevşeme yöntemini tekrarlayın. Geceleri dişlerinizi gıcırdatıyorsanız ve eşiniz uyuyamıyorsa, bir daha gıcırdattığınızı fark ettiğinde uyandırması için sizi dürtmesini isteyin.

Diş Sıkma Nasol Geçer

Gece Diş Sıkma Nasıl Önlenir?

Diş Sıkma Botoksu

Bruksizm, uyanıkken veya uykudayken, fiziksel ağrıya ve ciddi diş sorunlarına yol açabilen bilinçsiz diş gıcırdatma veya sıkma için kullanılan tıbbi bir terimdir. Diş sıkma durumu migren, kulak ve baş ağrısı birçok rahatsızlığa yol açabilir. Bruksizmin neden olduğu diş problemleri arasında mine kaybı, artan diş hassasiyeti ve dişlerde düzleşme ve/veya ufalanma yer alır. Uyurken diş gıcırdatan hastalar genellikle uyandıklarında çene ağrısı yaşarlar. Şiddetli bir kutu çeneye neden olabilen Masseter kasının hipertrofisi, bruksizmin bir başka yan etkisidir.

Yaygın olarak botulinum toksini olarak bilinen botulinum toksini tip A ile tedavi, çene ağrısı, baş ağrısı ve bruksizm ile ilişkili diğer rahatsızlıklardan önemli ölçüde kurtulma sağlayabilir. Son zamanlarda, botulinum toksini, spastisite ve aşırı aktiviteyi hedeflemek ve tedavi etmek için ideal bir tedavi yöntemidir.  Anti-inflamatuar ilaçlar ve diğer birçok tedavi, sorunun kaynağını hedef almaz. Diş sıkma sorunu olan kişilerde dişleri gece hasarlarından başarılı bir şekilde

Uyurken Diş Sıkma ve Gıcırdatma Nasıl Olur?

Özellikle uyurken dişlerinizi gıcırdatır veya sıkarsanız, ağrıyan çene, baş ağrısı veya boyun ağrısı ile uyanabilirsiniz. Ayrıca yiyecekleri düzgün bir şekilde çiğnemekte zorluk çekebilir veya uyanıkken kendinizi öğütürken bulabilirsiniz. Bu da yaşam standartlarınızı olumsuz yönde etkileyecektir. Bruksizm olarak da bilinen diş gıcırdatma, dişlerinizde ağrıya ve hasara neden olabilen yaygın bir sorundur. Geceleri dişlerinizi gıcırdatıyorsanız, yalnız değilsiniz! Çünkü dünya üzerinde insanların yüzde 10 civarının bu tarz sorunları yaşadıkları tahmin edilmektedir.

Dişlerini gıcırdatan insanlar, başkası işaret edene veya dişlerindeki aşınmayı fark edene kadar çoğu zaman bunu yaptıklarının farkında olmazlar. Bu sorunun nasıl çözüleceğini bilmek önemlidir. Çünkü çene ekleminiz, yüz kaslarınız ve eklem bozukluğunuzla ciddi sorunlara yol açabilir. Diş sıkma ve gıcırdatma bruksizm olarak da bilinmektedir. Bu sorun dişlerinizin birbirine sürtmesine neden olan yaygın bir durumdur. Bu genellikle siz uyurken olur ve diş çürümesine, çene ekleminde hasara, baş ağrılarına ve hatta daha ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir.

Diş sıkma ve gıcırdatma pratiğimizde en sık gördüğümüz problemlerdir. Ağrı ve rahatsızlık kaynağı olabilir. Ancak çoğu zaman yanlış anlaşılır. Birçok insan diş gıcırdatma ve diş sıkmanın aynı şey olduğuna inanır. Ancak bu doğru değildir. Diş sıkma çene kaslarının istem dışı kasılmasını, diş gıcırdatma ise hem çene hem de yanak kaslarının istemsiz kasılmasını ifade etmektedir.

Diş Sıkma Ve Gıcırdatma Hangi Sorunlara Neden Olur?

Diş sıkma ve gıcırdatma sorunun varlığı her şeyden önce yaşam kalitenizi olumsuz yönde etkileyecektir. Bundan dolayıdır ki diş sıkma sorunu gündeme geldiği zaman bu tarz tedavilerin hızlı bir şekilde tedavi olmanız önerilmektedir. Şayet diş sıkma ve gıcırdatma sorunu yaşıyorsanız ve tedavinizi de yaptırmazsanız; aşağıda sıraladığımız sorunlarla karşılaşabilirsiniz;

• Kulak ağrısı
  • Boyun ağrısı
  • Dişlerde hasar
  • Yüz bölgesinde ağrı
  • Çene bölgesinde ağrı
  • Çene açıp kapatırken tıkama sesi

Diş Sıkma ve Gıcırdatma Tedavisi

Diş sıkma genellikle uyku sırasında ortaya çıkar ve bu sorun sık sık meydana gelirse veya baş ağrısı, kulak ağrısı veya boyun ağrısı gibi diğer semptomlarla ilişkiliyse bir ağrı kaynağı olabilir. Bu belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız, hangi tedavi seçeneklerinin ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılayacağını belirlemek için diş hekiminizle konuşmanız önemlidir. Diş sıkma ve gıcırdatma tedavisi gündeme geldiği zaman aşağıda sıraladığımız tedaviler karşımıza çıkmaktadır;

• Uyku sırasında üst ön dişlerinizin temasını önlemek için üst ön dişlerinizin üzerine oturan reçeteli ağız koruyucuları kullanmak
  • Çene eklemi çevresindeki belirli kaslara bu bölgelerdeki gerilimi azaltmaya yardımcı olabilecek enjeksiyon uygulamaları
  • Standart ağız koruyuculara iyi yanıt vermeyen hastalar tarafından kullanılabilen Oral Appliance Therapy; daha ciddi vakalar için ilaçla da kombine edilebilir

Bruksizm olarak da bilinen gıcırdatma ve diş sıkma, çene kaslarını ve dişleri etkileyen bir durumdur. Dişlerin zarar görmesine, baş ağrılarına ve çene ağrılarına neden olabilir. Diş sıkma ve gıcırdatma yetişkinler arasında yaygın bir alışkanlıktır. Ancak bu sorun genellikle dişlere zarar gelene kadar fark edilmezler. Diş hassasiyetinin oluşması ya da çene ağrısı ve baş ağrısı gibi belirtiler, dikkate alınması şart olan belirtilerdir.