Ağızdaki yara ve iltihaplar insanlar için çok çekilmez bir hal alabilir. Konuşurken Özellikle de yemek yerken daha çok tahriş olması sebebiyle iyileşmesi de çok uzun sürecektir. Damak yarası tek bir bölgede olabileceği gibi yaygın şekilde de olabilir. Küçük küçük kabarcıklar ya da büyük ve tek bir yara şeklinde ortaya çıkabilecektir. Bu yaraların oluşumuna virüsler neden olabileceği gibi bakteriler de neden olabilir. Bununla birlikte ağızda özellikle damakta çıkan yaralar başka hastalıkların da habercisi olabilir. Damak yaraları genellikle ortalama 1 haftada geçmektedir ama Damağınızda oluşan yara büyük ve ağrılı ise bir hekime başvurmanızı önerebiliriz.

Damak Yarasının oluşmasındaki en büyük faktörlerden birisi vücudun bağışıklık sisteminin düşmesidir. Ateşli hastalıklar, ağızdaki enfeksiyonlar, ateş ve diğer hastalıklar damaktaki yaralara neden olabilir. Bundan dolayı damaktaki yara sorununun üstesinden gelmek için öncelikli olarak damak yaralarının nedeninin net bir şekilde tespit edilmesi gerekmektedir. Damaktaki yaralar bebeklerde ve çocuklarda pamukçuk olarak adlandırılmaktadır. Büyüklerde ise aft, aft yarası olarak kabul edilir.

Son zamanlarda yapılan araştırmalar neticesinde damak yarası oluşmasının en önemli nedenleri aşağıdaki gibidir:

• Sigara kullanımı,
  • Ağız bakımı yapılmaması,
  • Alerjiler,
  • Hormonların değişimi,
  • Tahriş edici yiyecekler,
  • Vitamin mineral eksiklikleri,
  • Bağışıklık savunmasının düşmesi

Ayrıca dişleri sert fırçalamak, çok sıcak yemekler ve içecekler de bu yaralara neden olabilmektedir.

Damak Yarasının tedavisi için gargara sıklıkla önerilen bir yöntemdir. Gargara tuzlu su, sirke ya da karbonat ile yapılabilir. Bunun dışında yoğurt da damak yaraları için önerilmektedir. Buz ise yaranın ağrısını azaltmak ve ağrılı bölgeyi uyuşturmak için iyi bir çözüm olabilir. Yaraların oluşmaması için düzenli vitamin alınması, çok sıcak ya da soğuk yiyecek ve içeceklerin tüketilmemesi, diş bakımlarının yaptırılması ve yumuşak diş fırçalarının kullanılması da önerilmektedir.

Benzer İçerik : Gülüş Tasarımı Nedir

Damak Yarası Neyin Belirtisidir ?

Damak Yarası ya da olası ağız yaraları genellikle B vitamini ve Demir Eksikliği Kaynaklı Oluşabilir. Pek çok bağırsak hastalığının ağız içi bulguları ağız içi yaraları ve damak yaraları ile başlar. Vücut direncinin bulguları kontrol edilerek değerlendirilmek koşulu ile Lösemi ve Lenfoma hastalıklarının habercisi olabilir. Aynı zamanda dönemsel yaşanan stres damak ve ağız yaralarının en sık karşılaşılan nedenidir. Çok sık damak yarası sorunu yaşıyorsanız muhakkak bunu araştırılması için yaşadığınız şehirdeki en yakın sağlık kurumuna başvurmalısınız.

Damak Yarası Belirtileri Nelerdir?

Damak Yarası Belirtileri
Damak Yarası Belirtileri Nelerdir?

Elbette ki damak yarası belirtileri gündeme geldiği zaman pek çok farklı özellikten rahatlıkla söz edebiliriz. Şayet aşağıda sıralanan belirtiler mevcutsa; damak yarasından da söz edebiliriz.
Damakta;
• kaşınma ve yanma,
• ağrı,
• kızarıklık ve şişlik,
• büyük yaygın ağrılı pamukçuklar
• Kabarcıklanma
• Boğaz Hassasiyeti
• Öksürük
• Deride Kuruluk ve Pullanma
Damak yarasının en büyük belirtileridir.

Bu Konu İlginizi Çekebilir; Diş Eti Hastalıkları

Damak Şişmesi Damak Bölgesi ön kısımda sert arka kısımda ise yumuşak doku olarak adlandırdığımız iki kısımdan oluşmaktadır. Bu her iki bölüm de oluşan şişliklere damak şişmesi adı verilir. Damak şişmesi sorununun altında pek çok neden yatabilir. Isı düzeyi çok yüksek gıdaların tüketimi, yada keskin ve sert yapıya sahip yiyecekleri tüketenler de , olası B vitamini eksiklerinde sıklıkla karşılaşılan bir sorundur.

Damak Yarası Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Damak yarası yaklaşık 1-2 haftalık süreçlerde kendiliğinden iyileşebileceği gibi evde yukarıda belirtilen doğal yöntemleri kullanarak da damak yaralarının iyileşmesini sağlayabiliriz. Damağınızda oluşan yaralar bu süre zarfında iyileşmediyse doktorunuza görünmek yararlı olabilir. Patolojik tetkik yapılarak ve bunun sonucunda farklı tedavi yöntemleri uygulanarak hastalığınız iyileşebilecektir.