damak yaralari neden olur

Damak Yarası Neden Olur, Nasıl Tedavi Edilir

Ağızdaki yara ve iltihaplar insanlar için çok çekilmez bir hal alabilir. Konuşurken Özellikle de yemek yerken daha çok tahriş olması sebebiyle iyileşmesi de çok uzun sürecektir. Damak yarası tek bir bölgede olabileceği gibi yaygın şekilde de olabilir. Küçük küçük kabarcıklar ya da büyük ve tek bir yara şeklinde ortaya çıkabilecektir. Bu yaraların oluşumuna virüsler neden olabileceği gibi bakteriler de neden olabilir. Bununla birlikte ağızda özellikle damakta çıkan yaralar başka hastalıkların da habercisi olabilir. Damak yaraları genellikle ortalama 1 haftada geçmektedir ama Damağınızda oluşan yara büyük ve ağrılı ise bir hekime başvurmanızı önerebiliriz.

Damak Yarasının oluşmasındaki en büyük faktörlerden birisi vücudun bağışıklık sisteminin düşmesidir. Ateşli hastalıklar, ağızdaki enfeksiyonlar, ateş ve diğer hastalıklar damaktaki yaralara neden olabilir. Bundan dolayı damaktaki yara sorununun üstesinden gelmek için öncelikli olarak damak yaralarının nedeninin net bir şekilde tespit edilmesi gerekmektedir. Damaktaki yaralar bebeklerde ve çocuklarda pamukçuk olarak adlandırılmaktadır. Büyüklerde ise aft, aft yarası olarak kabul edilir.

Son zamanlarda yapılan araştırmalar neticesinde damak yarası oluşmasının en önemli nedenleri aşağıdaki gibidir:

• Sigara kullanımı,
  • Ağız bakımı yapılmaması,
  • Alerjiler,
  • Hormonların değişimi,
  • Tahriş edici yiyecekler,
  • Vitamin mineral eksiklikleri,
  • Bağışıklık savunmasının düşmesi

Ayrıca dişleri sert fırçalamak, çok sıcak yemekler ve içecekler de bu yaralara neden olabilmektedir.

Damak Yarasının tedavisi için gargara sıklıkla önerilen bir yöntemdir. Gargara tuzlu su, sirke ya da karbonat ile yapılabilir. Bunun dışında yoğurt da damak yaraları için önerilmektedir. Buz ise yaranın ağrısını azaltmak ve ağrılı bölgeyi uyuşturmak için iyi bir çözüm olabilir. Yaraların oluşmaması için düzenli vitamin alınması, çok sıcak ya da soğuk yiyecek ve içeceklerin tüketilmemesi, diş bakımlarının yaptırılması ve yumuşak diş fırçalarının kullanılması da önerilmektedir.

Benzer İçerik : Gülüş Tasarımı Nedir

Damak Yarası Belirtileri Nelerdir?

Elbette ki damak yarası belirtileri gündeme geldiği zaman pek çok farklı özellikten rahatlıkla söz edebiliriz. Şayet aşağıda sıralanan belirtiler mevcutsa; damak yarasından da söz edebiliriz.

Damakta;

• kaşınma ve yanma,
  • ağrı,
  • kızarıklık ve şişlik,
  • büyük yaygın ağrılı pamukçuklar

Damak yarasının en büyük belirtileridir.

Damak Yarası Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Damak yarası yaklaşık 1-2 haftalık süreçlerde kendiliğinden iyileşebileceği gibi evde yukarıda belirtilen doğal yöntemleri kullanarak da damak yaralarının iyileşmesini sağlayabiliriz. Damağınızda oluşan yaralar bu süre zarfında iyileşmediyse doktorunuza görünmek yararlı olabilir. Patolojik tetkik yapılarak ve bunun sonucunda farklı tedavi yöntemleri uygulanarak hastalığınız iyileşebilecektir.