Diş eti hastalıkları genellikle genetik faktörlere bağlı olarak meydana gelmektedir. Aynı zamanda çevresel ve kişiye bağlı olarak da sıklıkla görülebilmektedir.

Her yaşta meydana gelme ihtimali bulunan diş eti hastalıkları özellikle genetik faktörlere bağlı olarak meydana geldiğinde genç yaşta görülme ihtimali oldukça fazladır.

Diş eti hastalığı enfeksiyona bağlı olarak meydana gelmektedir. Hastalığın ilk zamanlarında tedavi edilmedi taktirde diş kayıplarına neden olan diş eti hastalıkları genellikle ağrı, ağız kokusu, kanama veya dişlerde sallanma gibi belirtiler göstermektedir.

Diş Eti Hastalıkları

Diş eti hastalıkları şöyledir;

• Periodontitis
  • Gingivitis
  • Gingival apse ve periodontal apse

Diş Eti Hastalık Belirtileri Nelerdir?

Diş eti hastalıkları günlük işleyişi olumsuz etkilemekte olan dental rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. Özellikle şiddetli ağrıya ve ağız kokusuna sebep olan diş eti hastalık belirtileri şöyledir;

• Mavi- mor renk değişikliği
  • Diş eti çekilmesi
  • Diş eti büyümesi
  • Ağız kokusu
  • Kızarıklık
  • Şişlik
  • Kanama
  • Dişlerde sallanma
  • Diş eti iltihabı
  • Dişlerde yer değişikliği, hassasiyet

Gibi belirtiler gözlendiğinde doğrudan uzman bir diş hekimine başvurmak gerekmektedir. Böylece ilk başlarda önlem alınarak herhangi bir diş kaybı meydana gelmeden önlenebilecektir.,

Diş Eti Hastalığı Nedenleri

Diş Eti Hastalığı Neden Olur

Diş Eti Hastalığı Neden Olur?

Mikrobiyal dental plak olarak da bilinen bakteriler diş eti hastalıklarına neden olmaktadır. Mikrobiyal dental plak diş eti üzerinde zamanla birikerek diş etlerinin aşınmasına neden olmaktadır. Bu durumda da diş eti hastalıkları meydana gelmektedirler.

Bunun yanı sıra sigara kullanımı, lösemi, AIDS, stres, diyabet, kalp- tansiyon ilaçları, antideprasanlar, oral kontraseptifler ve antikonvulsanlar diş eti hastalıklarına neden olmaktadır.

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi

Diş eti hastalıkları tedavisi uygulanırken, tedavi şekli, etkilediği dokular ve evresine bağlı olarak farklılık göstermektedir. Diş eti hastalıkları tedavisinde genel amaç enfeksiyon oluşumuna sebep olan bakterilerin ortadan kaldırılması ve daha sonra bu bakterilerin oluşturduğu planın diş yüzeyinden ve diş eti yüzeyinden uzaklaştırılmasıdır.

Diş eti hastalıkları tedavisi uygulanırken ultrasonik cihazlar ile derinlemesine diş taşı temizliği yapılmakta ve daha sonra dişlerin yüzeyleri pürüzsüz hale getirilerek lekeler giderilmektedir.

Bunun yanı sıra enfeksiyon derecesine göre ilerleme meydana gelmiş ise lokal anestezi uygulanarak diş eti cepleri ve diş kökleri temizlenmektedir.

Ancak diş eti tedavisinde doktor tarafından uygulanan işlemler tek başına yeterli olmayacağı için hastanın mutlaka doktorun önerdiği şekilde ağız ve diş bakımını düzenli olarak yapması gerekmektedir.

Diş Eti Hastalıklarına Ne İyi Gelir?

Diş eti hastalıklarına ne iyi gelir? Sorusu genellikle sık sık dişeti hassasiyeti yaşayan kişiler tarafından araştırılmaktadır. Diş eti hastalıklarından kurtulmak veya dişeti hastalıklarına yakalanmamak için kişilerin mutlaka düzenli olarak ağız ve diş bakımlarını yapmaları gerekmektedir.

Bunun yanı sıra sadece diş fırçalama ile dişleri derinlemesine temizlemek mümkün olmayacağı için diş ipi ve ağız gargarası da kullanılması gerekmektedir.

Diş aralarında meydana gelmiş olan plakların tedavisi ise ara yüz bakımı uygulanarak gerçekleştirilmektedir. Diş hekimleri tarafından ara yüz bakım süresi 6 ayda bir yani yılda 2 kez mutlaka yapılmalıdır.

Son olarak uzman hekimler tarafından gerçekleştirilen diş taşı temizliği ile diş hassasiyeti ve diş eti hastalıkları önemli ölçüde ortadan kaldırılabilmektedir. Ancak kalsiyum eksikliği veya vitamin eksikliği gibi durumlar sonucunda da dişeti hastalıkları görülebileceği için vücudunda mineral ve vitamin eksikliği olan hastalara takviye gıda kullanımına başlanılmaktadır.

Diş Eti Çekilmesi Nedir?

Diş Eti Çekilmesi

Diş Eti Çekilmesi Nedir

Diş eti çekilmesi nedir? Sorusu sık sık diş eti kanaması ve diş ağrısı yaşayan kişiler tarafından araştırılmaktadır.

Tıp literatüründe periodontitis olarak bilinen dişeti çekilmesi genellikle ağız bakımı sırasında uygulanan yanlış yöntemler ve diş eti bakımının düzenli olarak yapılmamasından kaynaklanmaktadır.

Rutin olarak ağız bakımı gerçekleştirilmediği takdirde gün içerisinde tüketilen besinlerin içerisindeki nişasta ve şeker ağızda bulunan bakteriler ile etkileşime girerek plak oluşumuna neden olmaktadır.

Dişlerde meydana gelen bu plaklar bir an önce diş yüzeyinden uzaklaştırır olmadığı takdirde diş eti çizgisine yerleşerek diş taşı oluşumuna neden olmaktadır. Bu durum ise bir süre sonra diş eti çekilmesi problemini meydana getirmektedir.

Diş Eti Hastalığı Kanser Belirtisi

Diş eti hastalığı içerisinde en tehlikeli olarak kabul edileni diş eti kanseri olmaktadır. Dudaklarda, ağızda ve bademciklerin etrafında oluşabilen lezyonlar genellikle 40 yaş üstü erkeklerde veya kadınlarda daha fazla görülmekte. Bunun yanı sıra alkol ve sigara tüketimi ile de ortaya çıkabilmektedir.

Tüm kanser hastalıklarında olduğu gibi erken teşhis edilmesi oldukça önemli olan bu rahatsızlık 5 yıl içinde teşhis edilemediğinde yaşama oranı yarıya düşürmektedir. Diş eti hastalığı kanser belirtisi genel olarak şöyle sıralanabilir;

• Çiğneme ve yutkunmada oluşan güçlük
  • Ağız içi uyuşması ve his kaybı
  • Ağız içi, diş etleri ya da dilde kırmızı lekelerin görünmesi
  • Tarifsiz ve sebepsiz acılar