Diş eti apsesi nedir? Diş apsesi, diş kökü ve aynı zamanda çevre dokuları yakından ilgilendiren bir rahatsızlıktır. Sıklıkla karşımıza çıkan bir diş eti sorunu olan diş eti apsesi, beraberinde önemli etkileri de getirmektedir. Diş eti apsesinin içinde yer alan iltihap dolu kesecikler, ağrı hissiyatının oluşmasına neden olur. Diş eti apsesi oluşmasının altında yatan en önemli durumlardan biri ağız hijyeninin korunmamasıdır. Ağız hijyenine önem verilmemesi halinde diş kökü iltihabı ve diş etinde iltihaplanmalar meydana gelir.

Ağzın hijyenden uzak kalması, bakteri üremesini tetiklemeye neden olur. Zamanla bu bakteriler diş etlerinde iltihaplı bir keseciklerin oluşmasına zemin hazırlar. Diş eti apsesi ağrılı bir süreç olduğundan dolayı kişinin mutlaka diş hekiminin yolunu tutması gerekir. Çünkü diş hekimi sayesinde hastanın tekrardan sağlıklı bir diş etlerine kavuşması mümkün hale gelir. Diş etindeki apsenin durumuna göre doktor tarafından ilaç tedavisine de başlanabilir. Peki, diş eti apsesi nedir? İşte merak edilen ayrıntıların tamamı!

Diş Eti Apsesi Nedir?

Diş eti apsesi, diş etinde meydana gelen iltihaplanmadır. Dişlerin fırçalanmaması, ağız bakımının ihmal edilmesinden kaynaklı olarak bu tür rahatsızlıklar baş gösterebilir. Bakteriyel enfeksiyonlar ne yazık ki diş etlerinize zarar vermeye başlayacaktır. Diş ve diş etlerinizde birikme yapacak olan irinler, ağrıya da dönüşecektir. Bu durum rahatsızlığa yakalanan kişiler açısından kötü bir süreç olarak ifade edilebilir. Çünkü diş eti apsesinin yaratmış olacağı zonklama ve beraberindeki şiddetli ağrılar, zor zamanlar geçirmenize neden olacaktır.

İlgili Link: Diş Bakımının Püf Noktaları

Ağrı bazen süreklilik gösterirken bazı zamanlarda da birden bire ortaya çıkabilir. Hatta ağrının birkaç gün sonrasında daha fazla şiddetlenmeye başlanacak olma durumu vardır. Diş eti apsesinin belirtilerini biliyor olmak, bu tarz problemlerle mücadele etmeyi de kolaylaştırmaktadır. Bu noktada diş eti apsesinin en büyük belirtisi olarak karşımıza yüzde ya da yanak bölgesinde şişlik durumu çıkmaktadır. Aynı zamanda diş bölgesinde zonklama hissiyle birlikte şiddetini arttıran ağrı durumları da diş eti apsesinin belirtileri arasında yer almaktadır.

Diş eti apsesi belirtileri gündeme geldiği zaman diş bölgesinde sıcaklığa karşı aşırı hassasiyetin oluşması, çiğneme yada ısırma hareketiyle birlikte ağrı hissedilmesi de karşımıza çıkmaktadır. Vücut ateşinin artması, çene altı bölgesinde belirgin şişkinliklerin oluşmaya başlaması da diş eti apsesinin belirtileri arasında yer almaktadır. Diş eti apsesi konusunda belirgin belirtileri gösteriyorsanız, vakit kaybetmeden diş hekiminize görünmenizde fayda vardır. Çünkü bu sayede erken dönemde teşhis konulacağı için çok daha pratik bir şekilde tedaviler de uygulanmaktadır. Böylece hasta konforu açısından son derece önemli kazanımlara sahip olmak da mümkün hale gelmektedir.

Bu  Konu Dikkatinizi Çekebilir;  Diş Ağrıısı Nedir ?

Diş Eti Apsesi Teşhisi Nasıl Yapılır?

Diş eti apsesiyle ilgili olarak bir tedaviye karar verilmeden önce teşhisi yapılması gerekir. Diş eti apsesi teşhisi yapılırken, lezsyonun tabanına ulaşıp ulaşmadığına bakılır. Eğer ki yapılacak teşhis sonrasında ise sonda ve ulaşabilir şekildeyse o zaman apsenin periodantal apse olduğunu söyleyebiliriz. Eğer ki bu apse türü olmuşsa o zaman teşhis sonrasında tedaviye başlanarak dişin kurtarılması sağlanmış olur.

Apsenin yayılması ve ilerlemeye başlamasıyla birlikte diş kayıpları da meydana gelir. Diş etlerinde acı, kızarıklık, şişkinlik diş eti çekilmesi gibi birtakım vakaların oluşmasına neden olur.

Diş kayıp boyutuna gelinmemesi amacıyla bir an evvel diş eti apsesiyle ilgili olarak muayene ve tedavinin yapılması gerekir. Yeni başlayan ve çok fazla ilerlemeyen apselerle ilgili diş kurtarma çalışması yapılır.

Diş Eti Apsesi Nasıl Tedavi Edilir?

Diş Eti Apsesi Tedavisi
Diş Eti Apsesi Nedir, Nasıl Tedavi Edilir

Diş eti apsenin oluşması durumunda mutlaka diş hekimine başvurulması gerekir. Hasta tarafından şikayet edilen bölgede, detaylı bir incelemeler yapılır. Bölgedeki sorunun iyice anlaşılabilmesi için röntgen çekilir. Bu sayede apsenin de hangi aşamada olduğu tespit edilmeye başlanır.

Diş eti apsesiyle ilgili olarak yapılacak muayeneyle, enfeksiyonun diş köküne ulaşıp ulaşmadığı anlaşılmaya çalışılmalıdır. Enfeksiyon eğer ki dişteki sinire gelmişse o zaman sinirin alınması gerekir. Bu işlem doktor tarafından gerçekleşecek olan kanal tedavisiyle giderilmiş olur. Diş eti apsesi ile ilgili olarak farklı tip tedavi yöntemleri oluşabiliyor. Bunlar;

• Diş apsesi türü belirlenir ve belirlenen apseye göre bir tedavi süreci belirlenir
  • Diş etinin iltihaptan arınmış ve temiz olması içinde temizlik çalışması gerçekleşir
  • Tedaviye başlandığı zaman kişiye direkt olarak bir ilaç tedavisi uygulanmaz. İlaç tedavisi yerine iltihaplı bölgedeki iltihabın akıtılması sağlanmaya çalışılmalıdır
  • İltihabı akıtmak içinde lokal yöntemlere başvurulur. Eğer ki lokal yöntemler yeterli bir düzeyde olmadığı zaman devreye ise cerrahi müdahaleler girmeye başlayacaktır.
  • Diş eti ve diş ile ilgili olarak meydana gelen enfeksiyon giderilmeye başlanmış olur
  • Diş eti apsesinin olmasıyla en çok başvurulan tedavi çalışmasının kanal tedavisi olduğunu söyleyebiliriz. Tek bir seans ile dişteki iltihaptan kurtulmak mümkündür.
  •

Bütün bu bilgiler ışığında diş eti apsesi nedir? Diş eti bölgesinde ortaya çıkan iltihap sorununa diş eti apsesi denir.