Tıkalı kanal nedir? Tıkalı kanal tedavisi hangi durumlarda uygulanır? Kanal tedavisi uzun yıllardır diş tedavilerinde kullanılan cerrahi bir işlemdir. Kulağa her zaman korkutucu gelmiştir. Ancak sanıldığı kadar zor ve korkutucu değildir. Kanal tedavisi ciddi bir şekilde çürüyen veya enfeksiyon kapmış olan bir dişi kurtarmak ve onarmak için kullanılan bir tedavi türüdür. Kanal tedavisiyle birlikte, farklı olarak tıkalı kanal dediğimiz bir problem vardır. Tıkalı kanal tedavisi uzman diş hekimleri tarafından yapılmalıdır. Tıkalı kanal tedavisi hangi durumlarda uygulanır dendiğinde olası durumlar şu şekilde sıralanır; diş kökünde iltihap oluşması, diş ağrıları, sıcak soğuk yiyeceklere karşı aşırı hassasiyet. Gibi sorunlar ile kanal tedavisine ihtiyaç duyulur.

Tıkalı Kanal Tedavisi Nedir?

Tıkalı kanal

Tıkalı kanal nedir?

Tıkalı kanal tedavisi nedir? diye sorulduğunda beklenen cevap genellikle büyük bir problem zorluklarla dolu işlemler gibi düşülmektedir. Çürük diş tedavisi onarımı bu sorunun en kısa ve net cevabı olmaktadır. Diş çürüklerinin pulpa yapılarına zarar vermesi sonucunda bazı sinir dokularında kayıp meydana gelir. Sinir dokusu kaybolan diş eski işlevini yerine getiremez ve ağrılar meydana gelir. Hekimler tarafından diş çekimi yapılıp diş kaybı oluşması yerine kanal tedavisi uygulanarak diş kurtarılmak istenir. Kanal tedavisinin amacı da oluşan bu çürük ve pulpa yapıdan dokuları uzaklaştırmaktır. Enfekte olmuş diş kökleri temizlenerek pulpa alınarak, yani oradaki sinirler öldürülerek kalan diş köküne uygun tedavi uygulanır ve diş bu şekilde kurtarılmaya çalışılır.

Tıkalı Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tıkalı kanal tedavisi nasıl yapılır? sorusunun cevabı kanal tedavisi ile neredeyse aynıdır. İltihaplı ve çürük dişi kurtarma ve sinirleri alma tedavisidir. Kanal tedavisi işleminde kök kanallar detaylı şekilde diğer dişlere zarar vermeden temizlenir ve dezenfekte edilir. Tıkalı kanal tedavisi sonrasında genel pulpa yapısı ve diş temizlendikten sonra içi boşalan dişe diş dolgusu işlemi yapılır. Kanal tedavisi yapılan diş restorasyon sonrası sağlam kalan diş yapısına göre daha farklı işlemlerle güçlendirilir.

Kanal Tedavisi Hakkında Yanlış Bilinen 5 Gerçek

Kanal tedavisi hakkında yanlış bilinen 5 gerçek. Yanlış bilinen ilk gerçek kanal tedavisi zordur ve ağrılı bir işlemdir bilgisidir. Bu yanlış bir bilgi ve düşüncedir, kanal tedavisi süreci boyunca hastalara rahat bir ortam sağlanır. İleri teknolojili cihazlar ve alanında uzman hekimler tarafından kolayca gerçekleştirilen bir işlemdir. İşlem sırasında dişe lokal anestezi uygulanır ve hasta bir acı ağrı hissetmez.

Kanal tedavisi hakkında yanlış bilinen diğer bir gerçek ise kanal tedavisinin çokça ağrılı bir işlem olduğu konusudur. Kanal tedavisi sırasında çevre dokular uyuşturulduktan sonra işleme başlanıldığı için hastalar herhangidir acı hissetmeden tedavilerini tamamlarlar. Böylece kanal tedavisi ağrılı bir işlemdir bilgisi yanlış olduğu anlaşılır

Sıradaki yanlış bilinen gerçek kanal tedavisinin çok uzun sürdüğüdür. Bilinenin aksine kanal tedavisi defalarca seansa gitmeyi gerektirecek bir tedavi değildir. Diş gerçekten ileri düzey enfeksiyona sahip ise belki 2 seans sürebilir. Yeni teknolojik cihazlar sayesinde kısa sürede işlem tamamlanabilir.

Kanal tedavisinin diş köklerine zarar verdiği bir diğer yanlış bilinen gerçektir. Kanal tedavisi diş köklerine zarar vermez diş kökünde oluşan enfeksiyonları temizleyerek dişi tekrar sağlığına kavuşturur.

Kanal tedavisi yanlışlarından biri de kanal tedavisi yapılan dişin ömrünün kısa olmasıdır. Ancak bu bilgi o kadar yanlıştır ki çünkü kanal tedavisi dişi ağız sağlığına tekrar kazanmak ve onu sağlıklı bir şekilde kullanmaya devam etmektir. Eğer kanal tedavisi doğru bir şekilde uzman hekimler tarafından yapıldığı sürece uzun yıllar boyunca sorunsuz kullanılabilmektedir.